سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا نومید مشوید که محبوب ترینِ کارها نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ ، انتظارفرج است، تا وقتی که بنده مؤمن، بر آن مداومت ورزد . [امام علی علیه السلام]
امید
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» یاهو مسنجر

یاهو مسنجر

 توضیحاتی در مورد یاهو مسنجر و ساختن پروفایل و دیگر کارهایی که می توانید با یاهو میسنجر انجام دهید

مخصوص چاپ

آموزش

 

کامپیوتر - رایانه-> اینترنت و شبکه

کامپیوتر - رایانه-> نرم افزار-> آموزش نرم افزار



? ساخت پروفایل مختلف در یاهو مسنجر

از منوی یاهو مسنجر گزینه login را زده و My profile را کلیک کنید. سپس گزینه Create/ Edit my profile را کلیک کنید. بعد روی گزینه Create new public profile کلیک کنید. سپس مشخصات خود را وارد کنید.

?) Name Your Profile: در اینجا شما باید نامی که دوست دارید بنویسید البت این دارای چندین شرایط میباشد.

? باید یک کلمه باشد و بین آن هیچ فاصله ای نباشد.

? باید ابتدا با حرف شروع شود.

? حروف باید بصورت حروف کوچک (Lowercase - small letter) باشد.

? از علائمی از قبیل ! @ # % ^ & * ( ) نباید استفاده شود.

? استفاده از اسمهای زشت ، کریه و شهوت انگیز ممنوع میباشد.

?) شرح مشخصات خود:

? Real Name: نام اصلی خود را مینویسید.

? Nickname: سام مستعار

? Location: نام کشور خود را به صورت مخفف می نویسید.

? Occupation, Marital Status, Gender, Age: به ترتیب: سن، جنسیت (مرد یا زن بودن)، مجرد یا متاهل بودن، شغل خود را در این بخشها مینویسید.

? E-mail Address: آدرس ایمیل خود را انتخاب میکنید و در گزینه بعد مشخص می کنید که آیا دوست دارید ایمیل شما در پروفایل نشان داده شود یا نه؟

? Hobbies: در این جا شما مشغولیات و یا سرگرمی خود را مینویسید.

? Latest News: آحرین آخبار را در مورد خود مینویسید.

? Favorite Quote: به معنی علایق هستش که در این اینجا به چیزهایی که علاقه دارید مینویسید.

? Cool link?,?,? , Home page: در گزینه اولی شما آدرس سایت خود و در گزینه های بعد لینک های مورد علاقه خود را مینویسید.

?) گزینه های نمایش پروفایل:

? Adult Content: در این گزینه شما مشخص می کنید که آیا پروفایل شما در بخش بزرگ سالان قرار بگیره یا نه؟ اگر جواب بله باشه شما همچنین میتوانید عکسهایی در این رابطه قرار داده و مشخص کنید که چه گروه سنی آنرا ببینند.

? Directory Listing: با انتخاب این گزینه شما مشخص می کنید که اسم شما در دایرکتوری یاهو قرار بگیره یا نه. اگر دوست دارید در زمانی که کسی جستجو می کنه اسم شما هم نشان داده شود بهتره که این گزینه را انتخاب کنید.

? Member Since: همچنین شما در اینجا می توانید با انتخاب این گزینه مشخص کنید تا زمانی که عضو یاهو هستید اسم شما در لیست قرار بگیره.

در پایان هم بروی Create Profile کلیک کنید. اگر مشخصات شما (نام مستعار) تکراری و یا خارج از محدوده یاهو باشه پروفایل شما ساخته میشود در غیر اینصورت دوباره به همین صفحه باز می گردید.

? در آوردن پسورد یاهو از ریجستری

اگر با ریجستری آشنایی ندارید بهتره اول به بخش ریجستری برید و یک خورده با اون آشنا بشید

از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید و Regedit را تایپ کنید تا داخل محیط ویرایش ریجستری شوید حالا به این کلیک در ریجستری بروید :

HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPager

و روی Save Password دو بار کلید کنید و عدد ??? را در آن تایپ کنید و OK بزنید حالا یاهو مسنجر را نگاه کنید آخرین ID و Password ID می بینید می توانید باآن LOGIN بشوید .

حال باید یک برنامه که از قبل آمده کرده باشید که پسورد روی ویندوز را بخواند که با آن بتوانید پسورد درون یاهو مسنجر را بخوانید.

این کار شما می توانید در کافی نت انجام بدهید چون پسورد شخص قبلی کسی که قبل از شما کار می کرده اگر هم پسورد هم Save نکرده باشه می توانید در بیارید .

ـ توجه :

شما می خواهید این کارو در کافی نت انجام بدهید اما می بینید هر چی Regedit را در Run تایپ می کنید ویندوز Error به شما می دهد این به آن معنا است

که رجستری ویندوز پسورد داره پس شما بیاید به جای Regedit این را regedt?? تایپ کنید ...

راه حل پاک کردن status همون طور که میدونید اگه در یاهو مسنجر برای خودتون وضعیت یا statuse بگذارین دیگه نمیشه پاکش کرد و امکان داره یه دفعه به ?? تا یا بیشتر هم برسه.امروز میخوام بگم چه طوری میشه این ها رو پاک کرد.

ابتدا به رجیستری رفته(در start menu=>run و سپس تایپ regedit)

در رجیستری به کلید زیر برین:

hkey_current_usersoftwareyahoopagerprofiles

در اینجا نام ایدی هایی که با آنها لاگین کرده اید میبینید برا مثال ایدی pile?u که آنرا باز کرده و بر روی custom msgs رفته حالا سمت راست صفحه statuse هایی که زده اید رو میبینید که با راست کلیک بر روی آنها و زدن گزینه delete آنها رو پاک کنید.حالا دیگه وقتی لاگین کنید دیگه اونها رو نمیبینید.

? ارسال پیغام به چند نفر در یاهو مسنجر

یاهو برای این مورد فکری اساسی کرده و شما همانطور که برای ارسال ایمیل در قسمت To می توانید با مشخص کردن ایمیل افراد، خود را از نوشتن و ازسال مککر نجات دهید، در اینجا نیز می توانید در قسمت To نام ای دی (ID) افراد را که می خواهید برای آنها پیام یکسانی ارسال کنید را نوشته و آنها را توسط کاما (،) از یکذیگر جدا نماید، و یا می توانید با نگه داشتن کلید CTRL بروی صفحه کلید بروی ای دی ها مورد نظر کلیک کرده و سپس Enter را فشار دهید، بعد از آن شروع به نوشتن پیام خود کنید و بعد از اتمام نوشتن کلید ارسال (Send) را فشار دهید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روح اله عنبری دانشجوی رشته معماری ( دوشنبه 87/9/18 :: ساعت 3:4 عصر )

»» نقشه کشی ساختمان (قسمت اول )

بخش اول: آشنایی با نقشه های مختلف ساختمانی

 

تاریخچه مختصر و سیر تحول تهیه نقشه

از زمانی که انسان اولیه شروع به ساختن سرپناه خود نمود معماری نیز آغاز شد. به دنبال بروز این پدیده طراحی ساختمان نیز مطرح گردید، در نتیجه نیاز به تهیه ی نقشه، تعبیر و تفسیر و خواندن نقشه احساس گردید.

در حدود 4500 سال قبل، نقشه ای بر روی خشت خام بدست آمده است، که نشان گر اولین فعالیت ها در زمینه ی تهیه ی نقشه بوده است. از جمله ساختمان های اولیه که از روی نقشه های معماری ساخته شده اند اهرامی که اقوام آزتک قدیمی ساخته اند می توان نام برد. پیشرفت در زمینه ی تهیه ی نقشه تا قرن 16 میلادی سرعت چندانی نداشته است و از آن قرن به بعد نقشه ها سال به سال دقیق تر و علمی تر شده است. در زمان ناپلئون (در سال 1798) یک مهندس فرانسوی به نام گاسپارد مونژ Gaspard Mounge (بنیان گذار نقشه کشی مدرن) کتابی به نام هندسه ی ترسیمی را منتشر کرد، این کتاب اساس و پایه ی نقشه کشی فنی قرار گرفت.

برای اولین بار در سال 1825 به کمک عکس نقشه تهیه شد. و کار تهیه ی نقشه در عصر ما بر مبنای علوم ریاضی استوار شده و در حال چنان پیشرفتی است که دانشمندان تا کنون به کمک دستگاه های دقیق عکسبرداری، از کره ی ماه و دیگر کرات منظومه ی شمسی نقشه تهیه کردند. 

فن نقشه کشی یکی از قدیمی ترین هنرهای بشری ست که در این باره می توان شواهدی را از آثار مدوّن و ثبت شده ی دوران باستان بازیافت. نقشه کشی را باید به صورت یک فن و... همگام با نیاز جامعه دانست و سعی در آموزش صحیح و منطبق با اصول فنی آن داشت تا بتواند به نحو مؤثر و کارسازی در خدمت جامعه قرار گیرد. از اهمیت و حساسیت این هنر همین بس که هدف از طراحی و نقشه کشی صرفه جویی در هزینه ها و مصالح ساختمانی و نیز مقاوم سازی ساختمان ها در برابر عوامل طبیعی می باشد.

 

نقشه های ساختمانی

نقشه زبان افراد فنی بوده و بایستی یک فرد فنی این زبان را با تمام رموز آن بشناسد. به بیان دیگر از عهده ی ترسیم نقشه به طور درست و اصولی برآمده و توانایی درک و خواندن آن را نیز داشته باشد.

نقشه کشی ساختمان کار فنی و نیز هنری است.

1)بخش فنی آن مربوط به رعایت نکات ترسیمی است، این بخش را می توان در کلاس درس فراگرفت.

2)بخش هنری آن مربوط به زیبائی و تمیزی ترسیمات می باشد، این بخش با کوشش و تمرین مداوم بدست می آید.

 

تقسیم بندی نقشه های ساختمانی

 

1) نقشه های معماری (نقشه های فاز 1)

این نقشه ها شامل طراحی ابنیه (جزئیات) به قرار زیر می باشد:

الف) نقشه های مسکونی   ب)تجاری    ج)بهداشتی   د)فرهنگی      ه)آموزشی       و)ورزشی   و...

توجه: نقشه های ساختمان های فوق الذکر بر اساس نتایج بدست آمده از مطالعات اولیه که به تصویب رسیده باشد، طرح و تهیه می شود.

 

نقشه های معماری یک پروژه

الف) پلان Plan :

برش فرضی افقی از ارتفاعاتی که مشخصات هر چه بیشتر ساختمان (در، پنجره، ضخامت دیوارها و...) از آن ارتفاع دیده و ترسیم شود. مقیاس پلان ها ??/? یا  ?/???در نظر گرفته می شود.  ?/? از کف و ?/? از سقف

توجه: پلان تیپ Typical Plan در یک ساختمان چند طبقه، طبقاتی که پلان های پشابه دارند، فقط یک نقشه (پلان) با عنوان پلان تیپ تهیه می گردد.

ب)برش های عمودی یا قائم (مقاطع): Section

این نوع برش در دو حالت طولی و یا عرضی تهیه می شود.

توجه: برش ها به صورت فرضی بوده و جهت مشخص کردن قسمت های حساس داخلی ساختمان تهیه می شود. (قسمت های حساس ساختمان بع ترتیب راه پله، رامپ، سرویس حمام، دستشوئی و آشپزخانه می باشد.)

ج) نما ها Elevation

از یک ساختمان حداکثر، چهار نما تحت عناوین شمالی، جنوبی، شرقی و غربی تهیه می شود.

د) دتایل ها Details

نقشه بزرگ نمایی جزئیات قسمت های حساس یک ساختمان را دتایل می نامند.

ه) پلان مبلمان Decoration Plan

پلان مبلمان یا پلان دکوراسیون جهت مشخص کردن لوازم مورد استفاده در فضا های داخلی ساختمان استفاده می شود، که در این پلان اندازه و محل قرارگرفتن لوازم مشخص می گردد.

 

2) نقشه های محاسباتی (نقشه های فاز 2)

این نوع نقشه ها را که تحت عنوان نقشه های سازه معروف است، شامل نقشه های به قرار زیر می باشد:

الف) نقشه های اسکلت ساختمان    ب) پی و ستون ها    ج) دیوار ها باربر و برش     د) نقشه های تیرریزی سقف

 

3) نقشه های شهرسازی

طراحی این نقشه ها بر اساس مطالعه و نیازمندی های شهری صورت می گیرد. این نقشه ها شامل موارد به قرار زیر است:

الف) شبکه های رفت وآمد و پیاده و سواره

ب) نحوه ی کاربری اراضی                                   ج) نحوه ی توزیع شبکه ی آب

د) سیستم دفع آب های سطحی                               ه) نحوه ی توزیع شبکه برق، گاز، تلفن و فاضلاب     

 

 4) نقشه های تأسیساتی ساختمان

A) تأسیسات مکانیکی: این نوع نقشه ها شامل کلیه نقشه های مربوط به هدایت آب، فاضلاب، کانال های تهویه و ... می باشد. که به قرار زیر تقسیم بندی می شود:

لوله کشی آب سرد و گرم بهداشتی

لوله کشی سیستم شوفاژ و تهویه مطبوع

شبکه آب باران و فاضلاب

کانال های تهویه یا کولر

لوله کشی موتور خانه و ...

B) تأسیسات الکتریکی:

نقشه های تأسیسات الکتریکی شامل موارد زیر می باشد:

مسیر و مشخصات کلیه سیم کشی ها از جمله برق ، تلفن و آنتن و ...

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روح اله عنبری دانشجوی رشته معماری ( شنبه 87/9/16 :: ساعت 3:37 عصر )

»» معماری اسلامی

معماری اسلامی، شیوه‌ای از معماری است که تحت تأثیر فرهنگ اسلامی بوجود آمده و دارای چند ویژگی است:

معماری جهان اسلام
همان گونه که از نام بر می‌آید این گونه از معماری شامل معماری گستره‌ای از جهان می‌شود که ما با عنوان جهان اسلام میشناسیم. معماری این کشورها تحت تأثیر ایدئولوژی اسلام در طول زمانی مشخص قرار گرفته و به همین خاطر دارای
برخی ویژگی‌های مشترک شدند.
گستره مکانی
در گستره مکانی جهان اسلام شامل:هند، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ایران، عراق، ترکیه، سوریه، فلسطین، مصر، تونس، الجزایر، مراکش (مغرب) رواج داشته‌است.
گستره زمانی
گستره زمانی معماری جهان اسلام را میتوان از سالهای اولیه ظهور اسلام تا پیش از گستردگی عام معماری مدرن دانست.با این حال نمی‌توان این گسترگی و نقش اثر گذار در معماری را در همه مناطق یکسان دانست. به عنوان نمونه «چنین نقشی در مصر» از سال ??? (قمری) به وجود آمد[?].

[ویرایش] مکاتب

معماری اسلامی در تاج محل

برخی از کاربری‌ها که تشابه عملکردی در گستره جهان اسلام دارند عبارت‌اند از:

مسجد
آرامگاه
مدرسه
کاخ
کاروانسرا  

[ویرایش] منابع

  • هیلن براند، رابرت. معماری اسلامی. ????. ترجمه ایرج اعتصام.
  • هوگ.ج، مارتن.هانری. سبک شناسی معماری در سرزمینهای اسلامی. ????. ترجمه پرویز ورجاوند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روح اله عنبری دانشجوی رشته معماری ( شنبه 87/9/16 :: ساعت 3:36 عصر )

»» وبلاگ

وبلاگ، وب نوشت، یا بلاگ یک وب‌گاه یا صفحاتی از یک وب‌گاه اینترنتی متشکل از مطالب کوتاه به نام پست (Post) با محتوای اندیشه، اطلاعات و خاطرات روزانه شخصی و پیوندهایی است که به ترتیب زمانی از جدید به قدیم قرار گرفته‌اند [?]. نویسنده وبلاگ ممکن است یک یا چند نفر باشد.

واحد مطالب در وبلاگ، «پست» است، در حالی که واحد مطالب در وب‌گاه صفحه (Page) است. [?] معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصله? زمانی بین مطالب وب‌نوشت لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته‌شدن هر مطلب به خواست نویسنده? وب‌نوشت بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وب‌نوشت همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وب‌نوشت‌ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وب‌نوشت‌ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.

فهرست مندرجات

[نهفتن]
< type=text/java>
// if (window.showTocToggle) { var tocShowText = "نمایش"; var tocHideText = "نهفتن"; showTocToggle(); }
//]]>

[ویرایش] واژه‌شناسی و واژه‌گزینی

واژه? Weblog اولین‌بار توسط یورن بارگر استفاده شد که یک هم‌آمیزی از دو واژه? Web و Log است. واژه? Log، واژه‌ای‌ست از ریشه واژه یونانی Logos که در قرون میانه در معنای دفتر گزارش سفر کشتی‌ها به کار میرفته‌است. Log در زبان تخصصی رایانه به پرونده‌هایی گفته می‌شود که گزارش وقایع رخ‌داده در رایانه را ثبت میکنند. بلاگ (Blog) نیز شکل کوتاه‌شده وبلاگ است.

[ویرایش] انواع وبلاگ

به جز نوع نوشتاری وبلاگ، با گسترش روزافزون فناوری‌های اینترنتی، سیستمهای جدیدی از وبلاگ نیز گسترش پیدا کرده‌است.

در حال حاضر وبلاگ‌ها به صورتهای مختلفی مانند فوتوبلاگ، ویدئو بلاگ، فلش بلاگ، پاد کست و صدا بلاگ نیز وجود دارند.


[ویرایش] تاریخ وبلاگ‌نویسی

نخستین وبلاگ دنیا ING NEWS متعلق به دیوید واینر بود. در آغاز سال ???? ?? وبلاگ در اینترنت وجود داشت و در عرض چند ماه تعداد آن‌ها به میلیون‌ها وبلاگ رسید که از نقاط مختلف جهان می‌نوشتند[?].

در ایران نخستین وبلاگ را سلمان جریری در ?? شهریور ???? ایجاد کرد و موج وبلاگ‌نویسی با انتشار راهنمای ساخت وبلاگ توسط حسین درخشان در ایران آغاز شد[?] و در سال اول حدود ??? وبلاگ ایجاد شد و سال‌های بعدی با ایجاد سرویس‌های پرشین بلاگ، بلاگ اسکای و بلاگفا به ده‌ها هزار رسید[?].

در میان افغانان نخستین وبلاگ را ضیا افضلی به نام «غزل امروز افغانستان» از کانادا نوشته‌است. نخستین وبلاگی که از داخل افغانستان نوشته شده‌است را عزیزالله حکیمی ایجاد کرد[?].

[ویرایش] منابع

  1. ? پل انرسون (در تاریخ فوریه ????). What is Web ???? Ideas, technologies and implications for education (انگلیسی) (پی‌دی‌اف) صفحه ?. JISC.
  2. ? دات. پاسخ به یک پیشنهاد: وبلاگ دینامیک‌تر از سایت.
  3. ? ??? ??? مهرداد شاکری (در تاریخ ?? اردیبهشت ????). وسایل نوین ارتباطات جمعی گسترش یافته اند. روزنامه اعتماد. بازدید در تاریخ ? سپتامبر ????.
  4. ? گفت‌وگو با سلمان جریری اولین وبلاگ‌نویس فارسی. روزنامه آسیا (برگرفته از www.ccwmagazine.co) (در تاریخ ??/?/?). بازدید در تاریخ ? سپتامبر ????.
  5. ? نسیم فکرت. افغانستان و وبلاگ. جدید آنلاین. بازدید در تاریخ ? سپتامبر ????.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » روح اله عنبری دانشجوی رشته معماری ( شنبه 87/9/16 :: ساعت 3:14 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عمارت هشت بهشت
مساجد تاریخی ایران
عکس های معماری
رصدخانه زیگورات چغازنبیل
رصدخانه زیگورات چغازنبیل
[عناوین آرشیوشده]